سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیدرولیک و پنوماتیک

ارسال شده توسط در 88/3/28:: 11:4 صبح

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : هیدرولیک - پنوماتیک


مهندسی تعمیرات و نگهداری

ارسال شده توسط در 88/3/28:: 10:53 صبح

چرخه نگهداری و تعمیرات

دانشگاه میشیگان با ارائه مقاله ای تحت عنوان    Continuous Improvement / Benchmarking    به معرفی سه چرخه PDCA (چرخه توسعه ) ، CAPD (چرخه بهبود ) و SDCA (چرخه نت ) پرداخته و تفاوتهای بین چرخه های مذکور را معرفی نموده است . با توجه به اینکه اولین قدم در استقرار سیستمهای نگهداری و تعمیرات درک چرخه و گردش کار نت میباشد بنابراین در این قسمت به بیان چرخه SDCA می پردازم .

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : مهندسی - تعمیرات - نت


ساختمان موتور

ارسال شده توسط در 88/3/23:: 11:33 عصر
موتور یک کلمه انگلیسی است و معنای آن جنباننده یا محرک می‌باشد. لیکن در حال حاضر از کلمه موتور به عنوان وسیله تولید انرژی جنبشی استفاده می‌شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

مکانیک سیالات

ارسال شده توسط در 88/3/22:: 9:8 عصر

 

مکانیک سیالات یا شاره‌ها دانشی است که به بررسی شاره‌های ساکن و متحرک و برهمکنش میان آنها و اجسام ساکن یا متحرک واقع در داخل یا پیرامون آنها می‌‌پردازد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

دینامیک

ارسال شده توسط در 88/3/21:: 5:12 عصر

 

پویایی‌شناسی یا دینامیک نام یکی از شاخه‌های دانش فیزیک است که با نیروها و تأثیر آنها بر حرکت اجسام سر و کار دارد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :


استاتیک

ارسال شده توسط در 88/3/21:: 4:14 عصر

استاتیک، یا ایستایی‌شناسی شاخه‌ای از دانش فیزیک و علوم مهندسی است که به بحث و مطالعه درباره? سامانه‌های فیزیکی در حال تعادل ایستا (یا تعادل استاتیکی) می‌پردازد. تعادل ایستا حالتی است که در آن، مکان نسبیِ زیرسامانه‌ها نسبت به یک‌دیگر تغییر نکند یا آن‌که اجزا و سازه‌ها در اثر اعمال نیروهای خارجی، در حال ایستا و سکون باقی بمانند. در حالت تعادل ایستا، سامانه? مورد نظر یا در حال سکون است یا مرکز جرم (گرانیگاه) آن با سرعت ثابت حرکت می‌کند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :


آشنایی با مهندسی مکانیک

ارسال شده توسط در 88/3/20:: 3:47 عصر

مهندسی مکانیک

الف – گرایش مکانیک در طراحی جامدات

هدف تربیت آزمایشگاهی متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها اجزاء و مکانیزم ماشین‌آلات مختلف را طراحی کنند. دروس این دوره شامل دروس نظری، آزمایشگاهی، کارگاه و پروژه و کارآموزی است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کارخانجات مختلف نظیر خودروسازی ، صنایع نفت، ذوب فلزات و صنایع غذایی و غیره مشغول شوند و برای این دوره امکان ادامه تحصیل تا سطح کارشناسی ارشد و دکتری در داخل یا خارج از کشور وجود دارد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :


<      1   2